Belföld

Százmilliókba kerülhetett a „Háborúpártiak”-kampány, rejtély, miből futotta rá

rtl.hurtl.hu

2023. szeptember 7. 6:42

A Kantar Media adatai alapján 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum.

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – tudta meg a 24.hu.

Hozzáteszik: ez az összeg a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Ehhez képest a tényleges, nettó érték a mennyiségi és egyéb engedményekkel, valamint ügynökségi jutalékkal csökkentett reklámköltés az, amennyiért a vevő – ez esetben a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel megtámogatott CÖF–CÖKA cége – ténylegesen megvásárolta a reklámhelyeket. A lap forrásai szerint a nettó költés bizonyára nem érte el az egymilliárd forintot, ám több százmilliós vásárlásról lehetett szó.

A 24.hu birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron. A lap hiába kereste a 2022 végéig 300 milliós veszteséget termelő céget arról érdeklődve, hogy miből finanszírozták a kampányt, nem reagáltak megkeresésükre.

Százmilliókba kerülhetett a „Háborúpártiak”-kampány, rejtély, miből futotta rá
Fotó: Nagy Attila Károly / rtl.hu

Mint ismert, a kampány egyetlen szóra épült: „Háborúpártiak.” Alul pedig az szerepelt: „A baloldal belesodorna minket a háborúba.” A hirdetéseken ezúttal Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció árnyékkormányának vezetője, Márki-Zay Péter volt ellenzéki miniszterelnök-jelölt, hódmezővásárhelyi polgármester, Fekete-Győr András, a Momentum politikusa és Karácsony Gergely főpolgármester sorakozott fel Gyurcsány Ferenc DK-elnök körül.

Pert indít a kormány ellen négy hetilap a médiapiac torzítása és a hirdetések egyenlőtlen elosztása miatt. A Híradónak nyilatkozó médiakutató szerint a kormány azzal torzítja a médiapiacot, hogy a kormánybarát médiába irányítja az állami hirdetéseket:


Nyitókép: Nagy Attila Károly / rtl.hu

#Belföld#cöf#fidesz#plakátkampány#orosz-ukrán háború#békemenet

Címlapról ajánljuk